17 de desembre, 2009

La imaginació de l'últim dia

Dimarts en Guillem, l'Eloi i la Laura C. van ser els protagonistes de la classe ja que van fer totes les exposicions individuals i col·lectives.
Contes
La Laura C. ens va explicar la famosa "Llegenda de Sant Jordi" acompanyada d’imatges que ens mostrava a través de l’ordinador. A continuació en Guillem ens va explicar el conte d’ “En Groguet” amb molta gràcia: Resulta que un pollet va sortir de l’ou i no trobava els seus germans així que va anar a la seva recerca, però tots els ous que s’anaven trencant no en sortia cap animal com ell. La serp, l’ornitorinc, la tortuga, el cocodril, l’ànec i els signes que anaven apareixient i tots plegats buscaven els seus germans. Però de fer tanta volta el pollet es va adormir de cansament. Al despertar-se va veure tots els seus germans al seu voltant.
Després va explicar un segon conte fet per ell al cicle d’infantil “L’enfadat”. Aquest és un peix que juga amb la pilota pel fons marí, però arriba un moment se li peta. Està enfadat i va remugant amb els altres animals mentre va cap a casa. Després d’haver dinat un plat de macarrons, la mare li diu una frase en certa: no t’has d’enfadar perquè sinó no tindràs amics.
L’Eloi ens va explicar el conte “El primer dia d’escola d’en Teo”. És nota que té pràctica ja que interactuava amb nosaltres aprofitant situacions del conte per ensenyar i explicar hàbits i com és un dia a l’escola. Emportar-se l’esmorzar a l’escola, creuar el carrer, posar-se la bata, rentar-se les mans per dinar, descans, jugar, berenar i reton cap a casa. Penso que és un bon llibre per introduir els nens al seu primer dia de classe i fer-se una idea de com serà.

Després tots trens companys ens han explicat la notícia extreta d’El País. “Un uso moderado de videojuegos puede tener una influencia positiva en la educación de los niños”. Un estudi de Granada ha demostrat que jugar als videojocs és positiu ja que millora l’atenció dels nens, la seva memòria visual, estimula l’aprenentatge, l’estratègia, la creativitat... però realment les hores que els nens es passen jugant davant les pantalles és excessiu ja que treu hores d’estudi i fa que tinguin una pobre interacció social. Realment no afecta al rendiment acadèmic si hi ha un control moderat de les hores del joc i a més amés desperta les variables cognitives. Així que en el debat que ens van proposar vam arribar a la conclusió que és bo que les nens hi juguin però ells mateixos han de dominar el joc (temps) i no pas el joc a ells. També dir que els videojocs que hi ha avui en dia són molt violents i sanguinaris i creiem que són inadequats per les seves edats i que les pares haurien de controlar la seva compra.





Frase del darrer dia: Conte comptat conte acabat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada