Ahir al seminari van haver moltes presentacions: contes, sons i notícies referents a l'educació dels nenes.
La primera en exposar va ser la Vanesa que ha explicat el conte de "La Castanyera". Ens va tenir a tots ben atrapats en la historia ja que la castanyera en comptes d'agafar castanyes agafava cargols per error sens donar-se compte i ho va aprofitar per introduïr la cançó de la castanyera i el cargol treu banya. Així que l'explicació va ser rica en matèria.
A continuació vam tenir l'exposició de la Berta H. i l'Arantxa V. Tractava sobre la digitalització de les aules (notícia extreta de El País a data 4 de setembre.) Ens van explicat la innovació que van haver a les aules de cinquè de primària a l'inici d'aquest curs. El paper i llapis van ser substituïts per un ordinador per nen les pissarres per pantalles tàctils. Això afavoreix a introduir i integrar al nen al món de la multimèdia. Després vem fer un debat; per això ens van dividir en dos grups els que estaven en contra i a favor. Vem discutir les següents temàtiques: els nens estan davant l'ordinador masses hores? l'ordinador és una distracció? els professors s'han de formar per fer aquestes classes i els ordinadors fan una competència amb els bolígrafs. Penso que l'activitat va funcionar força bé i la classe va ser participativa.
La darrera exposició va ser presentada per la Cristina i l'Arantxa V. sobre les condicions de l'ensenyança infantils i els seus esfínters. Penso que va ser un tema que va motivar a tota la classe i que es reflectir en la participació fent el debat que ens van proposar i que havíem de representar el paper de professors, pares, directors escola, membre de la DGA, etc. i que havíem de defensar. A les aules d'infantil P3 si no hi han 42 alumnes per classe (dos mòduls) no pot haver un auxiliar per ajudar a la professora a canviar bolquers segons la DGA. Aquest servei tan precari de personal dificulta la tasca del professor ja que mentre canvia la roba d'un infant els altres nens queden descontrolats uns minuts. Personalment, em va agradar molt aquesta l'activitat i l'exposició que van fer.
Després l'Arantxa L. ens va explicar els diferents sons que escolta a dins i fora de casa i d'aquí cap a la facultat. Vam observar que en les darreres presentacions i la seva el 90% dels sons que sentim a casa són electrodomèstics i quan anem a dormir és realment quan ens adonem de la contaminació sonora.
Per acabar, la Loles, la nostra professora, ens va demanar les claus de casa per fer un joc de reconeixement escoltant els seus "drings" mentre les feia sonar. La majoria dels companys van saber identificar-les; uns estaven molt segurs, com la Sara, d'altres estàvem més confosos i d'altres no les reconeixien. Va ser un experiment divertit.
Frases del dia: Si s'acaba el món que hi hauria? que és veuria? que faríem?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada